SOCIAL I CULTURAL: ENTITATS (2000 €) |
||
TÍTOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
MIRADES, VEURE I VIURE EL VOLUNTARIAT
1r Premi 1000 euros
|
El projecte Mirades és un projecte de sensibilització i apropament del voluntariat als joves basat en la metodologia d'Aprenentatge i Servei que es duu a terme dins el marc de les activitats del centre educatiu i en col·laboració amb entitats de voluntariat federades a la FCVS. Grups de 10 alumnes de 4t d'ESO i/o Batxillerat coneixen a fons una entitat social i la tasca dels seus voluntaris, i duen a terme un vídeo de presentació de 3 minuts que després serveix a l'entitat per donar-se a conèixer i explicar la seva tasca. L'aprenentatge que fan els alumnes està relacionat amb el voluntariat social i amb el llenguatge audiovisual i muntatge i edició de vídeo. El servei, dotar a les entitats de voluntariat (la majoria sense recursos per dur a terme un vídeo) de vídeos curts que els serveixin per donar-se a conèixer. D'aquesta manera, els joves poden veure i viure en primera persona l'experiència del voluntariat i també coneixer contextos i realitats socials diferents a la seva. |
FEDERACIÓ CATALANA DE VOLUNTARIAT
LAIA CURCOLL VALLÈS
BARCELONA |
"ACTUA: IMPLEMENTACIÓ PARTICIPATIVA DEL PAI DEL SOLSONÈS
2n Premi 500 euros
|
L’Arada, creativitat social és una iniciativa sense afany de lucre que neix el 2006 d’un grup de persones que creuen necessària la creació d’espais de participació-acció pel desenvolupament comunitari i sostenible del territori, i de l’impuls de projectes de promoció local. Ofereix la creació d’espais de reflexió, investigació i acció per tal de construïr col.lectivament, nous models relacionals que impulsin projectes integrals, creatius i innovadors garanteixin la justícia socioambiental i equitat sociocultural. |
L'ARADA,CREATIVITAT
MARINA VILASECA PUIGPELAT
PRADES DE LA MOLSOSA |
ENTITAT OBERTA A UN POBLE
3r Premi 250 euros
|
El Grup de Polinyà, es una entitat no lucrativa, oberta a la societat i basada en el treball de voluntaris i professionals en els camps del lleure, la cultura, l´art, la música i la natura. Realitza activitats i programes de dilluns a divendres i els caps de setmana, adreçats als infants i joves de Polinyà, sense deixar de banda les famílies i els adults en general. L´equip de voluntaris i professionals eduquen als infants i joves dins d´un marc de valors ( tolerància, diversitat, solidaritat etc..), portant a terme un programa d´educació integral i personalitzat. Participen 48 voluntaris, s´ofereixen 16 llocs de treball a temps parcial i en els diferents programes i activitats s´inscriuen 660 infants i joves a l ´any, això representa un 50% aprox. de la població infantil i juvenil de Polinyà. |
EL GRUP DE POLINYÀ
Mª CARMEN VÀZQUEZ IZQUIERDO
POLINYÀ
|
INCLUSIÓ SOCIAL I LLEURE A CIUTAT MERIDIANA: CREANT I TEIXINT XARXA A LA ZONA NORD DE NOUBARRIS
3r Premi 250 euros |
El projecte inclusió social i lleure a ciutat meridiana, creant i teixint xarxa entre tots els agents de la zona Nord de Noubarris consisteix en crear teixit associatiu mitjançant l’educació dels infants i joves en la gestió del temps de lleure i introduint-los en l’associacionisme i l’escoltisme; i persegueix alhora, la creació d’espais de trobada per compartir i incentivar la interlocució de les diferents cultures i realitats socials de cada infant i jove i les seves famílies, així com millorar la seva qualitat de vida al barri i a la ciutat. El projecte busca alhora, generar un coneixement compartit de la realitat i noves relacions i respostes a les necessitats i els reptes de la comunitat diversa de la zona nord de Noubarris, tot plegat partint del que ja és fa, del que ja existeix i reforçant-ho. |
MINYONS ESCOLTES I GUIES DE CATALUNYA DEMARCACIÓ BARCELONÉS
BERNAT CELAYA
BARCELONA
|
EDUCACIÓ: ESCOLES I INSTITUTS (2.750 €) |
||
TÍTOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
EXPRESSART: PUGEM A L'ESCENARI
1r Premi 900 euros
|
Som una escola pública, amb 345 alumnes que treballa des de la innovació, el compromís i l'aposta per l'excel·lència en un entorn social caracteritzat per l'elevat pes de la població immigrada i de baix nivell sòcioeconòmic, amb importants situacions de vulnerabilitat social. El nostre projecte articula una oferta formativa i d'activitat cultural que permet desenvolupar tota la capacitat creativa de l'alumnat, garantir l'accés a la cultura i fomentar dinàmiques que afavoreixin la generació de xarxes socials de relació. Gràcies a aquest projecte a través de pràctiques com el violí, el cant coral, la dansa, el circ... l'alumnat adquireix noves eines expressives que repercuteixen molt positivament en tot el seu desenvolupament formatiu, l'autoestima i la cohesió social a l'entorn, |
ESCOLA GERMANES BERTOMEU
Mª CARMEN CIVIT I ROVIROSA
MATARÓ |
LA LLUITA ESTUDIANTIL AL PAU VILA
1r Premi 900 euros |
El novembre de 2011 vam crear una assemblea al Pau Vila amb la intenció de coordinar les convocatòries de vaga, conscienciar els alumnes del centre sobre la situació actual de privatització dels serveis públics i organitzar també activitats festives a l'institut, com ara carnestoltes, nadals, etc. intentant sempre col·locar un rerefons reivindicatiu en aquestes. Per tant, des de fa un any i mig, un grup d'alumnes ens reunim a les hores del pati per debatre sobre temes d'actualitat i sobre activitats i mobilitzacions que podem fer per enfrontar-nos a allò que ens sembla injust, i sobretot, intentar que cada vegada més gent ho faci. |
INSTITUT PAU VILA
ADRIÀ LUQUE ACERA
SABADELL |
PROYECTO DE APRENDIZAJE- SERVICIO PARA LA REHABILITACIÓN DEL PARQUE GARLOCHÍ "ES NUESTRO TIEMPO, SON NUESTOS SUEÑOS"
2on Premi 500 euros |
El proyecto socioeducativo para la rehabilitación del Parque Garlochí, se implementa en un barrio periférico de la ciudad de Almería. Dicha acción está sustentada en los principios metodológicos del Aprendizaje-servicio, y tiene, entre otros propósitos: promover sinergias educativas en el ámbito comunitario y la formación de una ciudadanía activa, responsable y crítica. En el diseño e implementación de esta práctica educativa innovadora, ha participado el alumnado de distintos centros educativos y de la Universidad de Almería, así como representantes de entidades sociales y profesionales de diferentes instituciones públicas de la zona. |
EMPRESA PÚBLICA DE SUELO DE ANDALUCÍA Y C.E.I.P EL PUCHE
DOMINGO MAYOR PAREDES
ALMERÍA |
BRIGADES DE SUPORT AL PROFESSORAT
3r Premi 250 euros |
Presentem una experiència que consisteix en la creació de brigades de suport al professorat, conduïdes i coordinades per el propi alumnat, que s'encarreguen de realitzar diverses tasques necessàries pel bon funcionament del centre. L'objectiu final és dotar-los d'un sentit ampli de ciutadania i civisme, permetent-los desenvolupar rols de persones adultes i corresponsabilitzant-los en la gestió de l'àmbit organitzatiu del centre. |
INSTITUT DE GURB
TERESA PIETX
GURB |
ÉS FENT QUE SOM!
Menció Especial 200 euros |
Decriu algunes experiències en les quals es vivencien els valors i les actituds per a la convivència activa, respectuosa, solidària... Totes les experiències formen part del projecte educatiu de l'escola i de la comunitat educativa. Des de la creació de l'escola, dins del projecte educatiu, anem sumant iniciatives a partir de les necessitats que van sorgint, des de la vida i per a la vida. |
ESCOLA ÍTACA
Conxita Olivé Ramon
MANRESA |
CATEGORIA ESPECIAL TERRES DE L’EBRE (1.000 €) |
||
TITOL |
RESUM |
PRESENTAT PER |
ANTI BULLYING
1r Terres de l’Ebre 400 euros |
Anti Bullying és una empresa de joves emprendedors que formem part del projecte de creació d'empreses de Junior Achievement. Nosaltres, alumnes de l'Institut Cristòfol Despuig, vam decidir oferir a les escoles de primària i secundària un producte essencial. El nostre projecte està fet per lluitar contra el Bullying (assetjament escolar) a través d'una pàgina web amb la que podeu contactar si detecteu un cas de bullying a les vostres escoles. Nosaltres actuarem. També fem xerrades per tal de fer prevenció d'aquesta amenaça tan gran. |
INSTITUT CRISTÒFOL DESPUIG
EMILI LLORENTE
TORTOSA |
PRÉSTEC DOMICILIARI
2on Terres de l’Ebre 350 euros
|
L’alumnat del CFGM de la Família de Serveis a la Comunitat de 2n ASO de l’Institut Montsià d’Amposta realitzen un projecte innovador d’ApS anomenat Préstec Domiciliari que consisteix en apropar la biblioteca municipal Sebastià Juan Arbó d’Amposta als ciutadans. Per facilitar l’aprenentatge significatiu, els estudiants fan de voluntaris portant material de la biblioteca (revistes, CD, libres, material de lectura fácil,...) al centres concertats. I realitzen les activitats d’oci i temps de lleure encomanades pels centres on es troben totes aquelles persones que amb mobilitat reduïda (malalts crònics, persones en període de convalescència, amb discapacitats físiques, psíquiques, gent gran...) no poden accedir a la biblioteca, promovent d’aquesta manera la igualtat de drets i oportunitats. Es tracta de fer competents professionalment al nostre alumnat mantenint un contacte amb els recursos comunitaris. |
INSTITUT MONTSIÀ
CINTA FORCADELL
AMPOSTA |
MANETES, LA NOSTRA COOPERATIVA
3er Terres de l’Ebre 250 euros |
Aquesta experiència sorgeix arrel d'una visita dels mestres de la nostra escola a Astúries, on des de fa uns anys treballen les cooperatives a l'escola. Nosaltres ens decidim a montar-ne una amb els nostres alumnes i el resultat ha estat molt satisfactori. Per fer la cooperativa vam haver de triar els responsables: presidenta, secretaria i tresorers. També vam dissenyar un logotip, vam redactar els estatuts i després de fer una assemblea de socis vam començar a treballar. Va ser un treball en equip on tots teníem responsabilitats i obligacions. Finalment, després d'elaborar els nostres productes els vam vendre al mercat de la plaça. Amb els beneficis obtinguts vam millorar el nostre gimnàs!. |
INSTITUT ESCOLA MARE DE DÉU DEL PORTAL
MERCHE ALBIAC
BATEA |